Advanced Level Radio/2007

RÁDIO PRE POKROČILÝCH (ADVANCED LEVEL RADIO)

Dátum konania: 8. a 9. november 2007
Miesto konania: City Hotel Bratislava
Organizátor: Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska ANRTS

Naša asociácia, sekcia komerčných rádií, sa rozhodla touto formou zviditeľniť rádio ako reklamné médium, ako kanál vhodný na zadávanie reklamy a vyzdvihnúť jej výhody. Cieľom seminára je zvýšiť záujem o rádio, pomôcť pochopiť, že rádio je to silné médium a ako z neho dostať to najlepšie.

Prednášajúci: Andrev INGRAM tréningový expert v oblasti mediálneho marketingu

V roku 1992 dostal ponuku od Douglasa McArthura, ktorý zakladal Úrad rádio reklamy /The Radio Advertising Bureau – RAB/ a potreboval “citlivého” mysliteľa so znalosťami z oblasti médií, kvantitatívneho a kvalitatívneho prieskumu a mediálneho plánovania reklamy. Začínal ako strategický plánovač a v roku 1997 sa stal riaditeľom plánovania. Táto organizácia bola vo svojej oblasti jedinečnou, a takou bola aj jeho úloha v nej mal prezývku: “Kapitán Obsah – Captain Content”, pretože spojil argumenty a koncepcie, ktoré v ich marketingu používali na propagáciu rádia. V RABe strávil 14 fascinujúcich rokov a vyjadril sa, že to bola jeho najlepšia práca akú kedy mal.

Thw Radio Advertising Bureau(RAB) bol založený v roku 1992 na zvýšenie podielu rádia z výnosov reklamy. Bol to veľkolepý úspech a spolu s ďalšími iniciatívnymi rádiami, mal za následok, že podiel rádia vzrástol z 2% na 7%.

RAB organizuje tréningové kurzy pre zadávateľov reklamy a ich agentúry.

Z RABu odišiel v decembri 2005 (aj keď pre nich stále pracuje), a odvtedy pracuje aj na rôznych projektoch – 50% z nich sa týka rádia. Nedávno rozbehol konzultačný projekt alebo tzv. jednorazové semináre v Štokholme, Helsinkách, Kodani, Bukurešti, Ríme, Norimbergu, Kolíne, Osle, Taline a Záhrebe. Pracoval na projektoch pre spoločnosti Ofcom and AGB Nielsen vo Veľkej Británii, a Gulf News broadcasting v Dubaji.

Andrev INGRAM - mysliteľ, spisovateľ, prednášajúci , tréningový expert v oblasti mediálneho marketingu

Radar Consulting
12 Baronsmere Court, Manor Road, Barnet EN5 2JZ
Andrew@radarconsulting.co.uk

Tak ako mnoho iných ľudí , nevedel som zistiť v čom som dobrý, až kým som sa nevydal na svoju kariérnu dráhu … Odišiel som z Cambridge v roku 1979 dúfajúc, že sa zo mňa stane medzinárodne uznávaný hudobník. Po niekoľkých rokoch som zistil, že byť hudobníkom nie je až také zábavné ako som si myslel … avšak umožnilo mi to zdokonaliť sa v mojich “hereckých” schopnostiach. Nastúpil som do denníka Daily Mail, v ktorom som mal na starosti predaj inzercie – ukázalo sa, že to pre mňa nebolo to pravé. Tu som sa však začal zaujímať o prieskum, ktorý sme trošku cynicky používali na to, aby sme vyhrali diskusie so zadávateľmi reklám. Do AGB Attwood Research som nastúpil v roku 1983 a spustil som pre nich nový kvantitatívny projekt – Monitorovanie predaja tlače (the Press Purchasing Monitor), ktorý mal za úlohu zistiť ako si čitatelia novín vyberajú rôzne tituly. Tento monitor ma naučil veľa o presnosti výskumu a množstve zadávaných prieskumoch. V roku 1985 som objavil kvalitatívny prieskum – ktorý mi je bližší. U firmy Winstanley Douglas & Partners sme pracovali na viacerých značkách a projektoch, počnúc reklamným výskumom až po charitatívnu činnosť. Stal som sa riaditeľom spoločnosti, a rozšíril som si zručnosti v oblasti mediálneho prieskumu. Tento fakt ma v roku 1988 priviedol k plánovaniu mediálnej reklamy v reklamnej agentúre Davis Wilkins (postupne sa stala súčasťou TBWA). Pracoval som na spustení poistenia spoločnosti Direct Line a za tento projekt som vyhral ocenenie Efektivity od IPA (IPA Effectiveness Award). V roku 1992 som dostal ponuku od pána Douglasa McArthura, ktorý zakladal Úrad rádio reklamy (Radio Advertising Bureau – RAB) . Potreboval “citlivého” mysliteľa so znalosťami z oblasti médií, kvantitatívneho a kvalitatívneho prieskumu a mediálneho plánovania reklamy. Tú prácu som zobral. V RABe som strávil 14 fascinujúcich rokov – najlepšia práca akú som kedy mal. Z RABu som odišiel v Decembri 2005 (aj keď pre nich ešte stále pracujem ako živnostník), a odvtedy pracujem na rôznych projektoch – 50% z nich sa týka rádia. Zvyšná polovica projektov sa mení a ďalej vyvíja –písanie, tvorba webových stránok, marketingové konzultácie atď. Nedávno som rozbehol konzultačný projekt alebo tzv. jednorazové semináre v Štokholme, Helsinkách, Kodani, Bukurešti, Ríme, Norimbergu, Kolíne, Osle, Talíne a Záhrebe. Tiež som pracoval na projektoch pre spoločnosti Ofcom and AGB Nielsen vo Veľkej Británii, a Gulf News broadcasting v Dubaji.

THE RADIO ADVERTISING BUREAU (Úrad rádio reklamy – RAB)

Úrad rádio reklamy/RAB bol založený v roku 1992 na zvýšenie podielu rádia z výnosov reklamy. Bol to veľkolepý úspech a – spolu s ďalšími iniciatívnymi rádiami – mal za následok, že podiel rádia vzrástol z 2% na 7%.

Začínal som ako Strategický plánovač a v roku 1997 som sa stal riaditeľom plánovania. Táto organizácia bola vo svojej oblasti jedinečnou, a takou bola aj moja úloha v nej – moja prezývka bola “Kapitán Obsah – Captain Content”, pretože som spojil argumenty a koncepcie, ktoré sme v našom marketingu používali na propagáciu rádia.

Príklady funkcií , ktoré som zohrával v RAB

Čo som sa v RABe naučil o sebe

Prezentácia 1

Prezentácia 2


Napísali:

https://strategie.hnonline.sk/media/769546-seminar-advanced-level-radio-radio-pre-pokrocilych