RADIO FOR ART DIRECTOR - Rad4AD - 2006

O KREATIVITE ROZHLASOVEJ REKLAMY/ TRÉNING V KREATÍVNOM RÁDIU

Dátum konania: 29. a 30. november 2006
Miesto konania: Crowne Plaza Bratislava

RADIO FOR ART DIRECTORS (Rad4AD) sa začalo rozvíjať po 30 ročných skúsenostiach na celom svete a je založené na 3 faktoch:

  1. Málo agentúr kdekoľvek na svete je pyšných na svoje rozhlasové reklamy. Na rozdiel od televízie a tlače, kde sa nepretržite snažia preraziť, v rádiu sa kreatívne témy prikláňajú k tzv. „vychodeným chodníčkom“.
  2. Skoro žiadna snaha naučiť sa tým zručnostiam, ktoré sú potrebné pre prácu v rádiu, okrem bežne známych „namotávok“ (Well-Know-Radio-Guy-Plays-His-Reel), ktoré sú síce zábavné, ale v skutočnosti majú malý vplyv na zvyšovanie úrovne.
  3. Posvätné klišé „Vytvárať obrazy zo zvuku“ neznamená veľa v oblasti, ktorá je dnes viacmenej na 100% vizuálna – je to dôležitý fakt, ktorý je do značnej miery nedocenený. Rádio pre umeleckých riaditeľov pomáha agentúram a zadávateľom zlepšiť ich rádia tým, že sa s nimi delí o praktické a skúsenosti použiteľné v praxi, ktoré nadobudlo počas 30 ročného získavania ocenení.

RAD4AD LEAFLET 2006 (pdf)

Tony Herz účastníkov učil kreatíve, inšpiroval a „dával návody“ na zvrátenie zníženia záujmu o rozhlasovú reklamu, vyzdvihol jej výhody a nchádzal nápady pre rádio. Použil interaktívnu hru Rad4ADs, ktorú hral každý; väčšina zúčastnených nachádzala možnosti rádia, o ktorých si mysleli, že nie sú možné, použitím hudby a zvukových efektov. Pozitívna je skutočnosť, že argumenty zazneli z úst odborníka „zvonku“ a nie samotnými zástupcami rádií.

Tony HERTZ

kreatívny riaditeľ, majiteľ firmy Hertz: Radio and Clever Advertising Ltd.

Anglo-američan, ktorého vášeň k rádiu trvá už 30 rokov, vo svojej kariére získal ocenenia na 4 kontinentoch ako kreatívny riaditeľ medzinárodnej agentúry a vlastník súkromnej rádiovej kreatívno-produkčnej spoločnosti. Majiteľ spoločnosti Hertz: Radio and Other Clever Advertising Ltd., ktorá bola založená v roku 2001, po jeho odchode zo spoločnosti McCann-Erickson, kde pracoval na pozícií kreatívneho riaditeľa viac než 14 rokov. Tony Herz šéfoval kreatívnym oddeleniam spoločnosti McCann-Erickson v Tokiu, Bruseli a Birminghame, pod jeho vedením agentúry zvíťazili v: Eurobest, Cresta, London International, Clio and British Television Advertising Awards a Cannes Lion. Predtým ako pracoval pre spoločnosť McCann, Tony Herz riadil spoločnosť The Radio Operators, špecializovanú „londýnsku rádiovú spoločnosť“, ktorá vyhrala viac kreatívnych ocenení než akákoľvek iná spoločnosť vo Veľkej Británii, vrátane 22 Clios, 2 zlaté a 6 strieborných cien ILR Awards, London International, D&AD striebornú a vytúženú zlatú D&AD – prvú z dvoch, ktoré kedy boli rádiám udelené.

Viac informácii o tom ako Rad4AD môže vnuknúť lepšiu reklamu do rádia vo Vašej spoločnosti, agentúre alebo na trhu získate natony@hertzradio.com

Napísali o Rad4ADs:

https://strategie.hnonline.sk/media/767375-anrts-o-kreativite-rozhlasovej-reklamy